Study Week =)

Assalamualaikum... 


Dear readers, hopefully sihat walfiat di bawah rahmatnya. Syukur, dikurniakan kesihatan yang baik dan berada dalam keadaan yang serba sempurna ye.. Alhamdulillah. :)   sudah 5 bulan bergelar isteri dan melayari bahtera rumahtangga .. sungguh, memang banyak cabaran kawen muda nie ya. Alhamdulillah, segalanya dipermudahkan dan sungguh Allah tahu yang terbaik buatku.. pengenalan dengan husband pun tak lama before kawin.. dan bila kawin, saya lebih banyak belajar mengenali each other. Syukur, diketemukan dengan insan sebaik  dia. :) huhu.. soey.... selingan je pagi-pagi nie.. hati terasa happy sangat nie dan syukur sangat...sebab ntah la kan.. macam pengantin baru je.. padahal dah lama.. hehe.. 

Tinggal beberapa hari beberapa minggu je lagi saya akan menghadapi final exam. Time running so fast kan.. Dari segi preparation emosi, saya dah bersedia untuk melalui hari-hari exam. huhuhu. Tahu la kan...time hari exam nie.. dia macam gelabah semacam, lagi-lagi exam berderet-deret. =D  Ya Allah, permudahkanlah aku Ya Allah.. Now, musim study week.. but ada gak class yang tak habis lagi. still ada  for this week je la. 


Timetable final exam 

see..5hb start, 8,9,10hb memang takde gap. tak tahu la macam mana.. paper pun arab.. kalau expert arab takpelah. T___T.  tapi takpe... buat macam tenang je.kacang je kan.. (sedapkan hati hehe) .  Buat kawan-kawan seperjuanganku, moga najah imtihan nie.. moga kejayaan milik kita semua. Ameen Ya Rabb :)

Lepas habis exam nie, saya akan start as a fulltime housewife.. selama sebulan. kejap je kn.. and akan sambung semula semester akan datang hujung bulan November. And, becoming November tu, last semester saya. yeeeyy!!! moga dipermudahkan segalannya .Ameen. Sebab.. tesis pun tengah running skrg nie.. tengah pening-pening kepala juga nak wat research.. sebaik ada 2 penyelia.. husband and dr. zulkifli Aini. hee. Sebelum nak submit kat dr.. kena tunjuk kat husband dulu.. =D





"Dan apa saja nikmat yang ada padamu, maka dari Allah lah (datangnya), dan bila kamu ditimpa oleh kemudharatan, maka hanya kepadaNyalah kamu meminta pertolongan”.
Surah al-Nahl ayat 53.


Sesungguhnya, ALLAH akan memberi apa yang sahaja kamu mohon padaNYA. Janganlah kita berputus asa untuk terus memohon pertolongan.




Sahabat-sahabat,
Berusahalah sehabis baik dan ingatlah, bahawa nilaian ALLAH bukan pada hasil, tetapi pada usaha.. Wallahu'alam bis sawab~
Salam Imtihan . :)



USAHA + DOA + TAWAKAL= KEJAYAAN (INSYAALLAH)




Comments

  1. Gud luck nai! selamat berjuang utk semesta ni..Selamat menjawab dan semoga kejayaan menjadi milik anda ;D hehe..ak da lame tak rase exam.rindu plak nak amek exam ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks zaty.... Ameen Ya Rabb.... :) ye tak ye gak kan...ko tgh praktikal kan.... bestnyeee....

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Bersalam?

Why Perempuan Kena Wawen Dengan Engineer?

:: Apa Salahnya Perempuan Tak Pandai Masak? ::