Posts

Showing posts from May, 2011

✿ Kasih Abah

Image
Assalamualaikum.
Apa khabar semua? harap semuanya sihat walfiat. Alhamdulillah, setelah berbulan-bulan Abah menahan kesakitan, akhirnya terubat segala kesakitan abah setelah operation 4 Mei haritu. Sakit abah nie dah lama, cuma baru bulan April dapat detect sakit yang sebenarnya. Abah sakit TB tulang. kira tulang tu dah bernanah sampai tulang jadi reput. Sekarang dah ditukarkan dengan besi, dan amek tulang rusuk. Tak tahu la apa sbb sakit tu, setahu saya sakit tu kebanyakan dari India atau afrika kot. Apa pun, segalanya dah selamat, dan sekarang dapat berjalan dan berdiri seperti biasa. Nak ikutkan, sebelum-sebelum nie memang tak boleh bangun dan berjalan. Sekarang nie dah operate pun, sakit-sakit lagi, yelah...proses nak baik pulihkan. Banyakkan bersabar ye abah. We Love you. :)













Masa Abah sakit tu, terasa macam bertahun-tahun duk hospital pusrawi tu, lama jugak la. Rasanya nurse-nurse, dokter-dokter, makcik-makcik niaga kat kedai pun dah bosan tengok kite orang adek beradek ulang alek …

✿ Surat Buat Bakal Suamiku

Image
Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh…
Dear calon suamiku… Apa kabarnya imanmu hari ini? Sudahkah harimu ini diawali dengan syukur karena dapat menatap kembali fananya hidup ini? Sudahkah air wudhu menyegarkan kembali ingatanu atas amanah yang saat ini tengah kau genggam?
Wahai Calon Suamiku… Tahukah engkau betapa Allah sangat mencintaiku dengan dahsyatnya? Disini aku ditempa untuk menjadi dewasa, agar aku lebih bijak menyikapi sebuah kehidupan dan siap mendampingimu kelak. Meskipun kadang keluh dan putus asa menyergapi, namun kini kurasakan diri ini lebih baik.
Kadang aku bertanya-tanya, kenapa Allah selalu mengujiku tepat dihatiku. Bagian terapuh diriku, namun aku tahu jawabannya. Allah tahu dimana tempat yang paling tepat agar aku senantiasa kembali mengingat-Nya kembali mencintai-Nya. Ujian demi ujian Insya Allah membuatku menjadi lebih tangguh, sehingga saat kelak kita bertemu, kau bangga telah memiliki aku dihatimu, menemani harimu.
Calon suamiku… Entah dimana dirimu sekarang. Ta…