Posts

Showing posts from July, 2010

.Bertawakallah Kepada Allah.

Image
Mudah-mudahan Allah menyembuhkan segala rasa yang menyakitkan iniSesungguhnyaDia Maha Pemurah kepada makhlukNyaDan pasti akan memberi kurniaNya
Kepada setiap orang yang tidur tenang dalam redha Allah dan takdirNya dengan berbantalkan dengan angin keras, bila-bila masa senjata dapat menyerangnya dan panahpun dapat menusuknya. Namun tidak mengenal kesedihan dan matanya tidak pernah menitiskan air mata. Ditujukan kepada setiap orang yang kehilangan anak-anak, kekasih, orang tua dan teman-teman. Ditujukan juga kepada setiap orang yang mendapat cubaan. Semoga Allah mengagungkan dan melipatgandakan pahala, meninggikan darjat, serta menghilangkan kesedihan ini. Ya Allah, mungkin ujian yangku rasakan sangat berat untukku, tapi aku tidak pernah lupa mungkin ada ujian yang sangat berat lagi menimpa saudara-saudara seislamku. Dan aku percaya ada hikmah disebalik semua ujian ini.Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman :Maksudnya:Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan (mengerjakan) so…

.Kulliyah Dakwah In Memories.

Image
Rindu saat sekian lama tidak ketemu. Hanya menunggu detik-detik hari graduasi baru diizinkan Allah untuk melepaskan rindu pada sahabat-sahabat. InsyaAllah. This entry, it just about our memories at KUIS in Kulliyah dakwah.

Dari kiri banat :
1) nama diberi nurul sakinah yang berasal dari terengganu..kami panggil dia k.kinah...seorang yg cantik...menawan..tertarik..haha..dan juga seorang kakak yg sgt baik hati terhadap kami sebagai adik2nya...senyumannya mampu memikat hati lelaki..cheewah....

‎2) sebelah ki.kinah ni izyan zahri...kami pggl dia k.izyan...jgn terkejut bila ada juga yg menggelarnya k.teddy..sebab dia mcm anak patung..kalo dia gelak...mesti satu kelas terpegun..hehe..bydwy..k.izyan ni slalu bg kami coklat..nyum3...

3) ha..yg mcm petani tu nama dia salasiah...pggl k.sal jer...k.sal ni kalo bercakap...kalah perdana menteri...hahaha...yg bestnya k.sal ni tak kedekut...kalo ada duit mesti belanja...eh..yeke??ke kami yg pau dia??hahaha...satu yg aku respect kat k.sal dia tak segan u…