Posts

Showing posts from January, 2010

:: Berlemah lembutlah Duhai Anak ::

Image
Allah SWT sentiasa berlemah lembut dengan kita. Jika kita melakukan kesalahan. Dia sentiasa memberi peluang untuk kita bertaubat. Rasulullah SAW juga digambar seorang yang sangat lemah lembut dalam kebanyakan urusan.

Kita mesti berasa senang apabila orang sekeliling kita berlemah lembut dengan kita. Tetapi kenapa kadang kala kita tidak pernah berlemah lembut dengan ibu bapa? Perlulah diingat bahawa apabila anak-anak menuturkan kata2 kasar, ini akan mengundang kemurkaan Allah. Sedikit terguris hati ibu bapa kita, jika tidak diampunkan..maka ini adalah dosa sangat besar. Kerana keredhaan Allah, terletak pada keredhaan ibu bapa kita sendiri.


"Jangan salahkan Allah swt apabila Dia menarik sifat lemah lenbutNya pada kitadan membalas dosa-dosa kita dengan pelnagai penderitaan. Inilah akibat anak derhaka."

sebagai anak, kita perlu beringat bahawa setiap kali kita bercakap dengan kedua-dua ibu bapa, lembutkan suara. Jangan bercakap dengan perkataan yang kasar. Walaupun kadang kala sif…

:: He makes me smile ::

Image
Its been a long day..and there's still work to do.hmm.. i just want to share the random pictures of little cuty cat. I like him so much. When i so sad, i always see him. cute~cute~ dan mengada!
Just enjoy it~

xpernah2 boboy posing camtu (*_^)


Boboy n abang botex


cam gado je dorang..hehe


bermaharajalela jap~


(*_^)


wat muka manje la tu~


merenung masa depan


ntah ape la dorang bincangkan...


boboy dah 5 kg..


menang award lah...hehe


boboy time bpe bln ntah..lupe ~


nak tlg jahit...tp boleh tlg duduk je...


love him~

;; Mendamba Redha Illahi ::

Bagaimana Nasib Kaum Hawa Yang Solehah? ::

Menjadi tanda tanya bila mendengar statment ni dari kawan.. " Bagaimana Nasib Kaum Hawa Yang Solehah?... Sedangkan kaum lelaki yang di idamkan semakin berkurangan..musykil jugakkan. Memang benar, nak cari yang solehah ataupun soleh tengok diri sendiri dulu. Tapi bagaimana dengan nasib kaum hawa yang betul2 solehah?



Sedangkan lelaki semakin kurang,,
Sedangkan lelaki semakin ramai yang merosakkan dari memelihara dara dan keselamatan kaum perempuan...
Sedangkan, gejala gay, pengkid dan lesbian semakin meningkat....
Sedangkan, Nisbah perempuan dengan lelaki semakin tinggi nisbahnya....
Seolah2 Seorang lelaki bersamaan dengan 7orang perempuan...
Jadi bagaimanakah kita nak menghindari gejala2 ini dari merebak??.....Adakah perlu poligami atau pun tidak??? ...

adakah perlu berpoligami?


Jawapan peribadiku (TIDAK) =) tp kena fikir banyak kali juga kot..(*_^)

:: Bangkitlah Dari Tidur Hari Ini Juga ::

Image
Tanpa disedari kita telah melangkah ke tahun baru. Rasanya baru semalam hidup kat dunia ni tetapi kini ila sibuk bertungkus lumus menyiapkan tesis ,esemen-eseman presentation kuliah. Menyentuh tentang azam, smua org ada pasang azam masing2 kan dan impian untuk dicapai pada tahun 2010. Pastikan azam yang disematkan di dalam hati ini memberi kebaikan pada kita semua, terutamanya insan-insan yang disayangi. Lakarkan dan warnailah hidup mu pada tahun baru ini dengan perkara yang lebih baik dan lebih berfaedah.

Minggu pertama bulan januari ini akan bermulalah perjalanan hidupku yang baru. Dan pengakhiran semester bagi diploma. Kawan-kawan doakan yang terbaik untukku. Semoga apa yan dirancang pada tahun 2010 ini akan berjaya dicapai. Janganlah hanya setakat pandai cakap dan rancang sahaja tapi langsung tidak berusaha untuk melaksanakannya. Jangan jadi seperti tin kosong dah la ye….hehe. Bunyi sahaja yang lebih. Moga najah kamu orang..


Dikesempatan ini ila memohon sejuta kemaafan sekiranya ila…