Bagaimana Nasib Kaum Hawa Yang Solehah? ::

Menjadi tanda tanya bila mendengar statment ni dari kawan.. " Bagaimana Nasib Kaum Hawa Yang Solehah?... Sedangkan kaum lelaki yang di idamkan semakin berkurangan..musykil jugakkan. Memang benar, nak cari yang solehah ataupun soleh tengok diri sendiri dulu. Tapi bagaimana dengan nasib kaum hawa yang betul2 solehah?



Sedangkan lelaki semakin kurang,,

Sedangkan lelaki semakin ramai yang merosakkan dari memelihara dara dan keselamatan kaum perempuan...

Sedangkan, gejala gay, pengkid dan lesbian semakin meningkat....

Sedangkan, Nisbah perempuan dengan lelaki semakin tinggi nisbahnya....

Seolah2 Seorang lelaki bersamaan dengan 7orang perempuan...

Jadi bagaimanakah kita nak menghindari gejala2 ini dari merebak??.....Adakah perlu poligami atau pun tidak??? ...


adakah perlu berpoligami?



Jawapan peribadiku (TIDAK) =)
tp kena fikir banyak kali juga kot..(*_^)

Comments

  1. salam

    kalau ila katakan TIDAK pd poligami. inilah persoalannya, bagaimana nasib wanita solehah jika kita tidak izinkn si suami utk bpoligami......hehe

    am i allowed it also?hehe

    ReplyDelete
  2. hehe...

    secara realitinya mmg rela x rela jer la kan..

    bnda ni bkn main2..mungkin ikut situasi.. nak berpoligami mesti bersedia la..heee...dr segi emosiii...huhuhu..

    tp..ila x tolak polgami..heeee...
    harap zila fhm mksd ila..=)

    ReplyDelete
  3. salam..urmm..pade ana..secare peribadi tak pernah menetapkan same ade mahu atau tidak pade poligami...ana berserah pade YANG MAHA KUASA..tak berani nak cakap terima bermadu atau tidak..sebagai perempuan, mmg fitralah kite tak mahu berkongsi seorang lelaki yang dipanggil zauj dengan sesiape pon..tapi andai diberi ujian oleh ALLAH untuk menerima madu, berdoalah semoge kite akan tergolong antare wanita2 yang dikurniakan payung emas kerana meredhai perkahwinan tersebut..semoge perkahwinan kita bakal menjadi penerus medan dakwah dan perjuangan kita...ALLAHUAKBAR!!!

    ReplyDelete
  4. insyaAllah..

    t.ksh ukhti mawaddah..sy sokong ur opinion.. semua terletak pada takdir... haya kita berusaha dan bersedia..

    ReplyDelete
  5. kalau lelaki itu soleh.... insya-ALLAH.... pasti ada keredhaan ALLAH..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Bersalam?

Pentingnya FOLIC ACID Sebelum Dan Semasa Hamil

Tidur Sunnah Rasulullah