Posts

Showing posts from May, 2010

Sifat Orang Mukmin

1)Orang Mukmin itu:
Jika melihat, dia mengambil pelajaran;
Jika berbicara,dia berzikir ;
jika kaya, dia bersyukur;
dan Jika ditimpa musibah dia bersabar.

2)Orang Mukmin itu:
Kegembiraan orang Mukmin terlihat diwajahnya, sedangkan kesedihannya tersimpan di hatinya.
Dadanya paling lapang (sabar) dan merasa dirinya paling hina.
Dia tidak menyukai kedudukan dan membenci reputasi.
Panjang kesedihannya. Jauh pikirannya.
Banyak diamnya.Sibuk waktunya.
Banyak bersyukur dan bersahabat. Tenggelam dalam pikirannya. Berpegang teguh pada kesetiakawanan.
Mudah perangainya. Penurut.
Jiwanya lebih keras daripada batu api, sementara dia lebih (merasa) hina daripada seorang budak.

3) Orang Mukmin itu:
Hanya mempunyai 3 (tiga) waktu, yaitu :
Waktu dia bermunajat kepada Tuhannya,
Waktu mencari penghidupannya (bekerja),
dan Waktu dia menikmati kesenangan dirinya (dalam hal-hal yang dihalalkan dan baik).


(Kata-Kata Mutiara Amirul Mukminin Imam Ali ibn Abi Thalib as)

❤ Thanx For The Present Dear

Image
Happy TeachersDay to all teachers in the world. ;) Thanx for giving me your knowledge. Really appericate.Jasamu dikenang sampai ke akhir hayat. ^_^ And now, i am teacher at kindergarden. Thanx for the children because sudi la bagi present yg comel2. ;) Terharu sangat !



















Terima kasih byk2 ye ajat and also ika...sedap suare kamu.hehe...happy sgt time celebrate. Thanx also to my mummy, teacher sue and teacher K.T. ;)
Dah banyak sanagt makan kek, macam2 perisa yang budak2 ni bawak. huhu...memang sonok jadi cikgu ni.. ada2 je bawak. enjoy sgt. Nway, life is short, make it sweet ! ^_^

❤ Hati Ini Milik Siapa ?

Saat kumerasakan diri ini memerlukan sesuatu
Ku akhirnya sedar bukan itu matlamatku
Saat jiwaku meronta menginginkannya cinta manusia menjadi milikku
Ku sebenarnya lupa itu bukannya matlamatku
Terbuai dalam kelambu cinta
Ku lupa pada yang Esa
Terbuai dalam lagu rindu
Aku sebenarnya semakin pilu
Keliru, sendu
Kerana cinta yang diharap belum pasti
Manusia yang digarap belum tentu mengerti
Maksud hati
Yang masih tersembunyi
Lalu kumatikan dengan igauan mimpi
Dek kerana cinta itu telah pergi
Mati…. Sendiri… tanpa disedari

Jiwa kosong ini berlagu lagi
Kali ini keroncongnya panjang
Gurindamnya berbunga
Qasidahnya baru bermula
Tidak terkira harkatnya
Kini hatiku diketuk lagi
Kali ini iramanya luar biasa
Getarannya bersahut sahutan
Dek pandangan yang saling berlemparan
Lalai dalam ruang waktu aku terkedu
Hanyut dalam ruang masa aku terleka
wahai hati kau mulakanlah bicara
harus ku turut kati hati lalu mati?
Atau ku guna pancaindera lalu binasa?

Imanku berteriak
Nafsuku bergelora
Menerjah lautan taQwa
Merentas samudera qanaah

❤ Mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis ❤

Image
Betapa sukarnya menghadapi saat-saat bermujadah. Payahnya menempuhinya. setiap hari tak sah kalau kita tak buat salah dan dosa. Ya Allah, ampunilah hambamu. Rasa nak menangis je. Susah benar mencari cintaMu. Mungkin saya belum temui kemanisannya pada peringkat awal. Kadang-kadang rasa diri ini, jahil sangat. Macam tak da sape2 kat dunia ni. Andai ditakdirkan saya keseorangan di dunia ni, memang tak da arah dan tujuan hidup.

Alhamdulillah, Allah kurniakan saya keluarga yang sangat bahagia dan pendidikan agama yang mencukupi.But nobody is perfect right. But sometimes kita selalu mintak Allah sentiasa memberi hidayah kepada kita but saya takut sangat saya berpaling dari hidayahnya. Takut terlalai dengan arus dunia. Hati ini dah penuh dengan dosa tompokan hitam masa lampau. Penawarnya pahit, ubat jarangnya manis. Hopefully, saya dapat lalui ujian ini semua dengan tenang dan sabar. Selagi hayat dikandung badan. ^_^ Please pray for me !

:: LoVe You MOm ::

Image
Now, I am 21 years old. My family are my joy and my happiness. My life isn't without you and Abah . You are my life and my inspiration thats keeps me go on. Without you ummi, I won't be here. I'm so sorry. I try to be the best for you. But sometimes along so teruk. ;p When I was young, you always motivate and encouraged me to be somebody. Please hold me in every minutes. I really need you. ;)

I won't forget all the moments with you. Its too meaningful, I'm thankful for havin you as my mom dunia wal akhirah. I want to be the best daughter in your life. InsyaAllah. Abah also, thank you very2 much, without you, my life is nothing !




To all mummys in the world, HappyMothersDay!!!



Moga KEKAL ABADI !