Posts

Showing posts from October, 2009

:: He Love You ::

Image
Buat sahabat yang disayangi fillah,

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia…. Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih…. Allah SWT sudah menghitung air matamu.

Ketika kau pikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu serasa berjalan begitu saja… Allah SWT sedang menunggu bersamamu.

Ketika kau berpikir bahwa kau sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi… Allah SWT sudah punya jawabannya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan… Allah SWT dapat menenangkanmu.

Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menelpon… Allah SWT selalu berada disampingmu.

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang… Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.

Ketika kau merasa bahwa kau mencintai seseorang…

:: Tanda-Tanda Hati Mati ::

Image
Jika seseorang melihat orang yang susah
Mungkin sakit atau miskin dan papa
Hati tidak tersentuh, jiwa tidak simpati
Menunjukkan jiwa orang itu telah buta
Kalau melihat orang yangmendapat bala
Jiwa orang itu tidak derita
Melihat biasa sahaja
Tidak terasa apa-apa pada jiwa
Menunjukkan peri kemanusiaannya sudah punah
Sekiranya melihat gunung,laut, pemandangan yang indah
Hanya terpesona dengan pandangan itu sahaja
Tidak terasa kehebatan dan kebesaran Allah
Menunjukkan jiwa orang itu telah mati
Orang yang hatinya buta atau mati
Kemanusiaannya sudah punah
Ditunjuk ajar dia marah, diingatkan dia sakit hati
Kalau dia ada kuasa, dia akan bertindak ganas

:: Today ::

No one knows what is going to happen next. This world is too complicated for us to understand. From thousands of years, in every religion and race, all mentioned about many things, but still a majority of it remains common in all. This definitely cannot be coincidence.Things happen for Good because ALLAH is with you all the time. Today,i see a thing that i never seen before. i know that it the fact of world. nobody can avoid from it. from now one, i really sure that i just can follow the world because i am a commoner. absolutely i'm sure that i more understand about people.

:: Syair Umar Ibnu Abdul Aziz Rahmatul 'alaihi ::

Image
Manusia berpuas hati dengan benda-benda yang tidak lama lagi akan fana dan menaruh angan-angan yang panjangdan harapan-harapan dari dunia.Wahai sibodoh!Tidak patut diperdaya dengan kelazatan mimpi.Siang kamu dihabiskan dalam kelalaian danmalam kamu dalam tidur danmaut sedang menanti kamu.Hari ini kamu sedang membuat kerja-kerjayang akan menjadikan kamu menyesal dan risau.Di dunia ini binatang-binatang berkaki empatlahyang habiskan masa seperti kamu habiskan masamu.Dikatakan selepas peristiwa ini belum cukup satu minggu Hazrat Umar Ibnu Abdul Aziz Rahmatul'alaihi wafatJika kamu wahai yang lalai, dengar bunyi jam dengan penuh perhatian.benar-benar ia berkata, 'berkurangan, berkurangan'masamu dari tempoh kehidupan.Ulama menyatakan bahawa cahaya hati lahir dari 4 perkara:1. menahan kelaparan2. bergaul dengan orang-orang soleh3. mengingati dosa-dosa yang pernah dilakukan (serta risau)4. memendekkan angan-anganKekerasan hati disebabkan 4 perkara1. makan…

:: Photography Moment ::

Image
salam..

Alhamdulillah. berjaya jg menghadiri sesi fotografi bersama makhluk2 kecil ni.hehe. Kebelakangan ni sibuk dengan tugasan lain dirumah. Walaupun x la lama pun mengajar kat tadika ummi sy, alhmdulillah..sebahagian dari makhluk2 kecil kat tadika masih ingat teacher ila yg garang ni. (garang ke?)hehe.
Kalau nak tahu, bukan senang nak aturkan budak2 ni bergambar.mengambil masa yg sgt2 lama.. try la perhatikan gambar kat atas tu..mcm2 memek muka. pandang kanan, pandang kiri.. bila lama..merengek pulok.sabo kan aje...hehe.

ape2 pun, have a nice day... =)

:: Bertudung Walaupun Bkn Islam ::

Muslimat skrg memakai tudung tdk bpandukan syariat yg dtetapkn.. "tudung" bkn setakat letak dkepala jer tp mestilah btl2 mnutup aurat iaitu tdk jarang dn tdk pendek... Brulah dpt mengelak dr fitnah.. Nauzubillah.. Tp adkah tdk ada perasaan malu pd dr sang pemakai bla mengenakn tudung pd situasi ttntu shja? Bla keluar dr situasi tersebut tudung hlg entah kemana... Spt tdk ada nilai pd tudung tersebut... Bgaimana la kta nk tnjuk cth kpd wnta2 bkn Islam? Sma2 ambk pgjrn dr cth artikel dibawah...


SPENCER Wall, seorang wanita Amerika Syarikat (AS) berusia 20 tahun asal West Texas, tergolong unik dan luar biasa di tengah masyarakat majoriti bukan Islam. Dia yang beragama Kristian, tetapi sejak akhir April lalu telah memutuskan untuk memakai pakaian Muslimah, bertudung lengkap selama satu tahun ini. Apa tujuannya?

Wall mengatakan dia bukan ber'eksperimen' tetapi belajar dari pengalaman. Dia nak rasa bagaimana menjadi golongan minoriti seperti komuniti Muslim, yang selalu dipa…

:: Selamat Ulangtahun Sayang ::

Image
my ummi n my atok asan
Hard to believe that it has been a year since I heard my umi laught or smile everyday and i hope your smiling and jokes still be with you forever.

Harder to know my umi problem because everyday she always that could brighten up her day.

Hardest for me to know that umi always remembers me. Thank you umi because you always be by my side.



** Selamat ulangtahun kelahiran umi yang ke 47 **
Semoga panjang umur dan dimurah rezeki,
I always be with you in any situation.

Moga kita sekeluarga dapat hidup bahagia di rumah kediaman kita yang baru ya !


*Salam sayang mi*

:: Kenapa Perempuan Cantik Bertudung? ::

1.kenape pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA NAK TUTUP AURAT

2.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA JAGA MARUAH DIRI DIA

3.kenape pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA CANTIK

4.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA TAK NAK TUNJUK KECANTIKAN DIRI DIA

5.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA ANAK SOLEHAH

6.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA DENGAR CAKAP IBU BAPA DIA

7.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA HORMATI ORANG LAIN

8.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA TAKUT APABILA DIA TAK PAKAI TUDUNG.. ORG TENGOK DIACANTIK. DAN DIA NIAT YANG TAK BAIK TERHADAP DIRI DIA

9.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA TAK NAK DIMINATI RAMAI LELAKI SANGAT

10.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
TAK NAK MENYUSAHKAN ORANG LAIN

11.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DIA NAK DAPAT PAHALA

12.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
DAPAT MENGHINDARI MAKSIAT

13.kenapa pompuan cantik pakai tudung..sebab
SUPAYA DAPAT MENJADI CONTOH PADA POMPUAN LAIN

14.kenapa p…

:: من قلبي ::

Image
ehem..
syair Arab...jgn ditanya maksudnye..hehe.
sbb tak tahu nak explain cam mana.
Tu pun kalau nmpk..
Ya Allah bimbinglah hatiku.

siapa yang faham..diam-diam je lah ye.. =)