Posts

Showing posts from July, 2009

:: Nak Jumpa Kekasihlah ::

السلام عليكم ورحمة الله وبركاة

Alhamdulillah, pertamanya dan selamanya syukur kehadrat ilahi kerana dapat juga kita menghembuskan nafas-nafas iman islam pada hari ini.
Tak sampai sebulan lagi, beberapa minggu je.Tak sabar rasanya nak berjumpa kekasih hati.
Ni bukan calang-calang kekasih hati tau..

رمضان المبارق

Sebelum tu, banyak yang kita kena prepare untuk melalui hari-hari bahagia itu. Kita kena gumbira tau untuk menyambut kedatangan ramadhan ni. Jangan la kata " Ala, tak ley makan banyak-bayak lagi." hu2.

Ramadhan's Aims :

Pertamanya :

Paling penting disini Mantapkan Aqidah.

* Jaga hati dari perkara-perkara yang merosakkan. ( dosa2 sekitar, dunia dan bisikan2 )
* Beri makan pada jiwa dengan beribadah. ( Mujahadah-Biasa-Nikmat )
* Ubati hati dengan bertaubat kepada Allah. ( Tahu dosa-Menyesal bersunguh2-Tambah amal soleh)
*

Keduanya :

Mantapkan Hubungan Dengan Allah

* Putuskan hubungan dengan perkara2 yang menjauhkan diri daripada Allah.
* Hubungkan segala yang berlaku dengan Allah.…

:: Fashion Show ::

Image
salam.

Nak share sikit. Teruja tengok fesyen show in Iran =p
lawo-lawo baju, jubah..
Ni baru petunjukan fesyen,
Bukan petunjukan orang..... =)



















:: Sejambak Mawar Merah ::

Image
Kelmarin menatap sejambak bunga
Bagaikan cambahan cinta
Berlagu irama sentimental
Mewarnai laluan hidup
Bahgia di setiap ruang

Mawar merah tanda cinta
Terikat bagai simpulan mati
Terlau indah citaan ALLAH
Ku renung sedalamnya
Terhidu bau harum

Kelopak terukir indah
Ada ikatan hati di situ
Bagaikan tak bisa terpisah
Haruman ikatan dua jiwa
Tak mungkin terlerai

Hari ini tiada lagi mawar
Kelopak mulai gugur
Semuanya telah tiada
Namun aku tetap menanti
Hadhirnya sejambak bunga

:: Berhati-Hatilah ::

Image
Assalammualaikum Al Muslimin dan sahabat-sahabat semua....
Sila baca ...
Yang pasti............ ini bukan ayat al-Quran......
Semoga kita semua berhati2 jangan sampai terbeli dan digantung di rumah kita.

Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara2 kita.
Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh org2 KAFIR ...................
Perhatian Kalau ternampak penghujungnya ditulis
"Surah Injilu Matay"(Terus reject)

Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah..... Jangan terpedaya pada
rupanya sahaja tetapi tengok dan sel id ikilah isinya juga... tengok
keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk
menghiasi dinding rumah, Hhmm...... sekali pandang macam ayat/kalimah
Al-Quran.......sebenar ayat Bible..

:: Luahan Hati Yang Tak Berkesampaian ::

Image
Wahai Muslimah Bakal Penghulu Bidadari Syurga,

Dihatiku,mengundang kerisauan.Risau melihat kaumku dizaman ini. Hatiku sering tertanya-tanya..Tidak takutkah dengan azab Allah? Kecantikkan itu hanya sementara, jagalah hijabmu. Kerana ianya mahkota yang terlalu mahal sekali bagi seorang wanita yang beragama Islam.

Wanita ibarat bunga...cantik indahnya pada pandangan mata hanya sementara...yang kekal menjadi pujaan manusia, hanyalah wanita yang mulia akhlaknya...kerana akhlaq itu umpama bunga diri...tiada guna berwajah cantik tetapi akhlaq buruk...tiada guna juga berwajah cantik tetapi hati kosong dari ilmu...ibarat bunga...ada yang cantik bila dipandang tetapi busuk baunya...ada pula yang kurang menarik dan baunya juga kurang menyenangkan...ada juga bunga yang tidak menarik pada pandangan mata kasar...tetapi bila dihalusi dengan mata hati, ternyata amat tinggi nilainya... Wanita adalah makhluk Allah yang amat istimewa. Kemuliaan dan keruntuhan sesuatu bangsa terletak di tangan wanita. Oleh…

:: Program Silaturrahim ::

Image
Assalamualaikum.
Setelah sekian menyepi, muncul semula. Al maklumlah, sibuk sgt2 dengan esemen dan program.=)
Kali ni, saya nak share pengalaman buat program kat tadika. First time buat kat tadika yang orangnya kecik-kecik la, hehe. biasenya buat kat perkampungan orang asli. =p

Program ni kami buat biasa-biasa sja. Bawah subjek kami "Manahij Ad dakwah", pensyarah kami tak lain dan tak bukan ustaz Ahmad Fauzi yang kami sayangi. Program kami santai je, kalau program dengan budak-budak ape lagi kalau bukan buat sukaneka, lagi satu yang paling penting kami ingin menyelusuri hati-hati orang-orang kecik tu.hehe.

cara kami nak menyesuaikan diri dengan budak-budak agak mudah la, sebab pun mereka ni peramah sgt. Pandai, bijak , cerdik. So senanglah kami nak ajar mereka tentang ilmu agama.
Kami agak kagumla, kecik-kecik dah pandai baca doa dengan faham makna sekali. Kami yang besar panjang ni belum tentulah kan..(tp skang reti dah) hehe. Program kami kejap je, insyaAllah pengisiannya lagi …