Posts

Showing posts from October, 2011

Kafarah Dari Allah

Image
Assalamualaikum.
Cuaca sekarang nie tak menentukan. Siang panas teramat sangat, petang malam dah mula hujan lebat. Moga kita semua berada dalam keadaan sihat.  Now, dah nak masuk bulan November. Alhamdulillah, syukur diberi nafas yang sempurna dari Allah. Akan tetapi sekrang nie saya sedang sakit, demam + selesema + batuk. Nak makan ubat pun ambil masa setengah jam. Dok pegang je ubat tak telan-telan. ( Telan ubat pun takut..bukan mati pun) :D
Sebab apa sakit??
Ditimpa penyakit antara bentuk ujian daripada ALLAH SWT kepada hamba-Nya agar dapat dikenal pasti siapakah di kalangan hambaNya yang sabar ketika ditimpa musibah. Sebagai mukmin yang sejati, seseorang itu tidak hanya merasa gembira dan bersyukur kepada ALLAH ketika dikurniakan kesenangan dalam kehidupannya tetapi dia juga perlu reda dan bersabar saat ditimpa apa jua musibah, termasuk ketika ditimpa penyakit.
Maka, Bersabarlah ketika ditimpa penyakit.. kerana itu sebahagian penghapus dari dosa.

Rasulullah pernah bersabda; "…

Congratulation Angah!

Image
Alhamdulillah.
Selesai sudah majlis konvokesyen adikku Nuramira Binti Abdul Aziz. Kami sekeluarga mengucapkan Tahniah atas kejayaan Angah! Menggenggam segulung diploma bisnes. Usaha lagi untuk yang akan datang. Kami tak putus-putus mendoakan kejayaan Angah. Moga kita sama-sama berjaya ye Angah.. Moga usahamu diberkati hendaknya. Ameen, Ya Rabb. Majlis yang telah berlangsung pada 25 Oktober 2011, bersamaan dengan hari Selasa. Terima kasih kepada Encik Tunang saya Mohd Haniff, kerana sudi berkorban masa untuk menghadiri dan menguruskan perjalanan kami dua beradik sewaktu menghantar Angah ke Uitm. Walaupun keadaan masa tu sungguh menguji kesabaran kita kan. Hujan yang sangat lebat. Nasib baik Hanif ade payung! =D Tq.
Dalam keadaan hujan yang sangat lebat, angah masuk dalam dewan konvo dengan agak kibut. Kesian sangat. Ummi Abah dah la tak sampai lagi. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar. Terima kasih juga buat kekasih hati Angah, ehem3.. syafiq dan sahabat baiknya Tuan ShAfiq…

Preview : Happy Birthday Ummi

Image
Assalamulaikum.
Just for the remembrance of this memory .. Happy birthday dear ummiku, SWEET 49. On October 5, 2011. May God bless you.Tiada yang istimewa mampu kuhulurkan  setanding kasih sayangmu. We Love You. Thank You So much Dear.

My Young Brother : Aiman

Mereka makan dengan begitu khusyuk ^^"







Tak faham, kenapa Uda sebegitu rupa. . . hehe;p

Suapan Kasih Sayang =)

Saat Yang Paling Bahagia

Image
Seorang isteri bertanya kepada suaminya, "Apakah saat paling bahagia didalam hidup abang? "

Suaminya memandang muka isteri dan berkata, "Saat itu belum terjadi lagi.."

Si isteri terdiam sejenak.

Kemudian dia bertanya lagi, "Dan bila saat itu akan terjadi?"

Suaminya berkata : "Saat itu adalah hari di mana awak membuka pintu dan berkata kepada saya, "Abang, Assalamu Alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh" di dalam rumah kita di Syurga.."

Firman Allah SWT :

"Wahai orang-orang yang beriman, jagalah diri kalian dan keluarga kalian dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu, penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan." (At-Tahrim: 6)

"Ya Allah, jadikan hamba-Mu ini mencintai orang yang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku." (Riwayat Muslim no. 2491)

"Semoga Alla…

12 Things To Do Before I Get Married

Image
Assalamualaikum

Hye Readers. . . Alhamdulillah, memandangkan saya baru je habis paper final exam. . . jadi saya diberi cuti selama 1 bulan. Dalam masa sebulan memang saya kena manfaatkan betul-betul masa yang ada. Jadi, jari-jari saya dah mula bergerak tekan-tekan keyboard. . . nak list down kan. . . apa target saya sebelum kawen dan preparation. . ;) takut plak nak wawen. hehe.


( Kununnye depa nak kawen dalam masa masa terdekat)

12Perkara Nak Dilakukan Sebelum Berkahwin

1. Berjasa pada Ummie &Abah tercinta sebelum mereka akan melepaskan saya. . . walaupun saya tahu, memeberat ibu ayah nak lepaskan seorang anak yang selama ini mereka jaga 22 tahun.Sedihnya T___T
2. Nak belajar masak-masak. .. tapi rasanya semua orang tahu masak,potong bawang merah, putih, halia tu semua boleh la kan. . .:D Cuma macam mananak bagi masakan tu betui2 sedap. . . JMemandangkan bakal suami saya sukamasakan pedas2 dan masakan kampong. . .Saya akan cuba belajar, belajar, danbelajar. . . :D
3. Niat di hati nak…