Misi Pentingku =)

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, syukur kehadrat Illahi.. Allah masih mengizinkan kita semua hidup dan memudahkan perjalanan kita. Ameen. Alhamdulillah, selamat menghabiskan final exam pada hari rabu, 14 Mac 2012.. tepat jam 3.30 petang. Fuhh.. tak sabar nak kuar dewan, 1 jam je jawab.. sebab tak sabar nak balik umah... hehe. =) Moga Allah memberi natijah yang baik sesuai dengan usahaku. Ameen Ya Rabb :)

Misi perang jawab exam dah pun selesai, sekarang ada lagi misi penting yang perlu di uruskan. Apakah dia??? 
Misi buat preparation untk wedding. Doakan ya... terima kasih ummi abah banyak bantu.. pada kawan-kawan, InsyaAllah,  penghantaran kad masih dalam proses.. baru habis exam, time nie baru sibuk uruskan. 

Alhamdulillah, dah 8 bulan kami dalam tempoh pertunangan...Doakan bahagia dunia akhirat, pernikahan dan sampai ke syurga. Ameen. <3 terima kasih pada Encik Haniff, banyak bimbing saya dan sabar dengan kerenah saya. ngeee~ 


  with my future mother in law =)


Tinggal beberapa minggu dan hari je lagi.  Pelbagai soalan diasak ke telinga ini agar dijawab segera. Adakah saya sudah bersedia? Adakah saya mampu mengawal emosi ketika bersama keluarga yang lebih besar? Adakah saya sudah mampu melaksanakan tugasan harian rumah seperti ummi dan ibu-ibu yang lain? Mampukah saya berlapang dada dengan ragam saudara mara? Sudahkah saya siap dari segi mental dan kematangan dalam berfikir serta membuat keputusan? Sudah bersedia menjadi seorang isteri serta ibu?

Mampukah aku?? (mestilah kan.. saya BOLEH, mesti jadi wanita tabah) hehe..

Hanya mengira detik hari dan waktu je. Daah masuk pertengahan Mac.Dan waktu semakin hampir. Semakin kaku. Semakin risau. Semakin berdebar. Dan pastinya, semakin takut.

Untuk menyambut ikatan pernikahan, seseorang perlu melakukan persiapan yang sebaik-baiknya , persiapan fizikal, ilmu pengetahuan agama, ilmu menjadi isteri dan ibu pada anak2 dan ilmu rumah tangga senang kata..huhu..  Doakan kami =)


Next entry, nanti kalau rajin nak update.. ley curi2 masa..hehe...ok, dah dengar orang kat umah sibuk packing doorgift utk preparation.. nak g tolong jap.hehe. K. take care. :)




Comments

  1. bestnye nk kawen dah kawan ak sorg ni. hehe. best of luck to you dear ;)

    ReplyDelete
  2. owhhh.. dh dekat... ^__^
    congratulation!!
    Hargai setiap detik yg ada sblm bergelar isteri..
    ^_^ wink3~~~ especially with ur parent...
    ^_^

    ReplyDelete
  3. thanks =)

    InsyaAllah...pasti masa yang ada diguna sebaik2nya...lepas kwin pun hara[ lebih rapat dgn parents... :)

    tp nie sape ye..

    ReplyDelete
  4. semoga semua persiapan berjalan lancar...jaga diri baek2 da dekat ni :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Bersalam?

Why Perempuan Kena Wawen Dengan Engineer?

:: Apa Salahnya Perempuan Tak Pandai Masak? ::