.Terus Melangkah Gagah, Biar Apa Pun Terjadi.

Assalamualaikum.


Baru berkesempatan update belog. Alhamdulillah, semuanya baik-baik. Dalam perjalanan mencari ilmu Allah, mesti banyak kepayahan dan kesulitan, adat belajar, tidak semuanya mudah kan. Sama juga dengan kehidupan kita, sometimes kita berada di atas, sometimes kita berada dibawah. Simple pepatah orang kata, usaha tangga kejayaan. Dan sekarang saya sedang berusaha. Usaha mencari ilmu dengan sebaik-baiknya, mencari sekadar yang termampu. InsyaAllah..semuanya dengan izin Allah, selagi hayat dikandung badan.

Saya lah yang menentukan cara hidup saya dengan usaha. Usaha belajar, usaha dengan kehidupan. InsyaAllah..dengan hadirnya insan-insan yang amat saya sayangi..moga bertambah-tambah semangat saya. :)

Di Kuis sekarang sibuk dengan minggu mid term, tak lama lagi final exam dan bulan Feb tahun depan. Macam sedia tak sedia je. Motivasi buat diri : Tiada perkara yang mustahil yang tidak dapat dilakukan. Yang penting semangat, usaha yang berterusan, ada jati diri supaya dapat menahan cabaran atau halangan beserta tawakal. Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian, tiada perkara yang mudah dalam dunia ini. Sperti kata pepatah " The root of education is bitter but the fruits are sweet" Setiap kepayahan pasti ada kesenangan. Saya juga ingin menjadi contoh kepada adik-adik dan anak yang cemerlang kepada kedua ibu bapa saya. Ameen.


Buat kawan-kawan di sana, doakan saya dipermudahkan segala urusan ye. Itu pun dah cukup buat diri ini. Moga kawan-kawan sukses. Moga segalanya diberkati olehNya. :)

Comments

  1. Semoga segalanya maju jaya..
    terus menerus menempa kejayaan demi kejayaan ya nurnailah..

    keep it cool n keep it real ya..

    senyum2 slalu..^________^

    ReplyDelete
  2. all the best ila.....

    all out...

    ReplyDelete
  3. thanks everyone who always support me....:)

    moga kajayaan adalah milik kita semua...^__^

    ReplyDelete
  4. is my first time write comment in blog...ahakz...insya allah alla kulli hal..wa nahnu bikhoir...

    ReplyDelete
  5. atika :wow....welcome to the blog ya habibi.May Allah bless u. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Bersalam?

Why Perempuan Kena Wawen Dengan Engineer?

:: Apa Salahnya Perempuan Tak Pandai Masak? ::