.Kulliyah Dakwah In Memories.



Rindu saat sekian lama tidak ketemu. Hanya menunggu detik-detik hari graduasi baru diizinkan Allah untuk melepaskan rindu pada sahabat-sahabat. InsyaAllah. This entry, it just about our memories at KUIS in Kulliyah dakwah.

Dari kiri banat :

1) nama diberi nurul sakinah yang berasal dari terengganu..kami panggil dia k.kinah...seorang yg cantik...menawan..tertarik..haha..dan juga seorang kakak yg sgt baik hati terhadap kami sebagai adik2nya...senyumannya mampu memikat hati lelaki..cheewah....

‎2) sebelah ki.kinah ni izyan zahri...kami pggl dia k.izyan...jgn terkejut bila ada juga yg menggelarnya k.teddy..sebab dia mcm anak patung..kalo dia gelak...mesti satu kelas terpegun..hehe..bydwy..k.izyan ni slalu bg kami coklat..nyum3...

3) ha..yg mcm petani tu nama dia salasiah...pggl k.sal jer...k.sal ni kalo bercakap...kalah perdana menteri...hahaha...yg bestnya k.sal ni tak kedekut...kalo ada duit mesti belanja...eh..yeke??ke kami yg pau dia??hahaha...satu yg aku respect kat k.sal dia tak segan utk mengaku dia org asli..susah nak jumpa org mcm tu skunk ni..cayalah!!!

4) seterusnya polak...nor suhailah...kakak sabahan ni...hahaha..k.su kami pggl dia..k.su ni rapat ngan k.sal...k.su ni even slalu tak dtg kelaz oleh kerana sebab tertentu tapi dia tetap mempunyai semangat utk blajar..dia punya pointer lagi tinggi dr org yg slalu dtg kelz...hehe...great la k.su!!

5) ha..yg gaya ala2 chines style tu siti hawa...pggl hawa jer...hawa ni org melakau...kami pernah pg umah dia..mmg best..terasa suasana kampung melaka tu...hawa ni mempunyai sifat kepimpinan yg tinggi..skali dia bersuara...satu kelas terdiam..hahaha...tetapi ..ya da tetapinya..dia mmg seorang kwn sesuai utk meluahkan perasaan...krn dia bersikap respon dgn apa yg diluahkan...hwa is 1 n last frenz in d world!!!

‎6) sebelah hawa tu ..ala yg pakai purdah tu..nama dia juwairiyah..org shah alam..tak disangka2...sudah berkahwin....semoga dia bahagia hingga akhir hayat...dgr citer...suaminya hemsem...hehehhe..opz...sowi jue!!!

7) yg tersipu2 tu nurul amilin..kami pggl dia milin..nampak jer garang dlm kelas..tapi dlm hati ada tamannn oww...hehe...bila sesi suai kenal dlm kelas..kalo ditanya tggl kat mana..mesti dia ckp kat klia..padehal kat banting dkt2 ngn klia je...ha..mmg lawak....lagi satu..milin ni tak kedekut..kalo kami tak bawa duit..dia la yg bagi...bagus milin!!!

‎8) sebelah milin tu orgnya asal dr kedah...nor syafina...kami pggl fyna...kalo ada apa2 program...n masa sesi perlantikan..fyna ni tak sah kalo kami lantik sebagai ketua bahagian multimedia..haha..kesian dia..pakat abes kami pekena kan...tapi dia tak marah pon..cool jer..dia punya keja pon smart!!!go fyna!!!

‎9) ha..yg pegang kipas tu namanya nur fidaiy..asal dr kl..kami pggl dia dae...mmg elok dia masuk kelas dakwah ni..nama pon dae...hehe..kalo ada subjek2 yg berkenaan dakwah..nama dae la paling femez..sebab slalu kena sebut...cthnya seorang daie haruslah menyampaikan dakwahnya kpd mad"u..daie di situ sebenarnya bermaksud pendakwah..tapi kami still pandang dia..hehehe..saja nak buat kecoh..go dae!!!

10) yg kecik2...comel2 tu namanya siti nabilah...kami pggl bella..kadang2 pggl nab..kdang2 pggl bell..nabila ni mmg nampak garang dlm kelas...tapi hakikatnya dia seorang kwn yg baik hati...mcm milin..ha..satu sek diorang ni dulu..bella ni pandai buat memek muke..rugi sp tak tgk..sbb cute giler!!!hehe

‎11) yg ala2 gadis melayu tu tuan punya fb ni..hahaha..namanya nur nailah ..pggl nai...kalo u all nak tahu ketua polis negara tu bapa sedara cik nai ni..hehe..nanti kalo ada ape2 kes boleh le rojer cik nai??haha..mandai2 je ea...gurau2 jer...cik nai ni nampak je pendiam..tapi sebenrnya blh buat kwn melepak smpai malam..haha..cik nai ni mmg seorang yg ayu...boleh dikatakan perempuan melyu terakhirlah!!!hehe

12) sebelah tu liyana mardhiah...nama ayah dia susah sikit nak sebut mula2..tapi lama2 dah ok la..nak tau ker??ha..lu pikir lah sendri...sebenarnya yana ni umur dia tua setahun dr kami...tp kami bedal je pggl dia yana..hahaah.yg menariknya ttg yana ni..dr mule sem 1 sampai ler sekarang..cara dia senyum mmg sama jer..tak penah nak senyum nampak gigi..hahaha..cik yana ni..mmg baik..susah nak dpt kwn mcm ni..cool la ko yana!!!

13) yg terakhir tu..ala..yg comel2 tu..yg pakai topi pink tu...hahaha...itulah saya..saya..la..saya yg menceritakan kisah2 ni..nama saya noor atika shafinaz..tp saya suka buang noor tu..haha..(jgn tiru perangai ini) saya org ipoh kome hoi...kalo nak makan tempoyak mari ler dtg rumah teman...hehe...saya ni obses dgn makanan..pantang lecture masuk ... See Moreklas lambat je..zzuuup...terus menuju ke kafe ai..hehe...sayani bnyk cacat celanya yg perlu dibaiki..antara kwn2..keluarga..dan yg paling utama ALLAH s.w.t..semoga menjadi insan yg berguna..

‎14) yg gaya ala2 sopan mcm petani tu org penang...namanya heldy jafreezal...erk...susahkan nak sebut nama dia??terbelit2 lidah...smpai blh msk ICU!!!hahaha..biler sebut pasei heldy ni..teringat saya masa sem 3..kalo x silap...ada seorang bdk bhs arab ni pernah sound dia sebab heldy ni pandang dia mcm nak menggatal jer..padahal dia mmg mcm tu kot!!!hahhaa..lawak2..

15) sebelah si petani tu..yg gayanya ala2..lelaki melayu terakhir tu...nama dia faiz khalid...org pggl dia kebab...haha..sapa nak mkn kebab blh ler mtk kat dia...wakaka...dia ni org dekat jer ngn kuis..bangi...dia ni kalo presentation mcm budak darjah satu yg nak perkenalkan diri kat depan!!haha...

16) eeh..santa clause la!!ha..yg itu nama dia izwan...asal melakau..mcm hawau...wahaha....izwan ni cool orgnya..kalo mtk tlg insyallah senang ja dia tlg..tambah2 kalo yg mtk tlg tu pompuan yg comei2....hahaa...sape ea awek dia???saya pon tak tahu...sebab ramai sgt !!!wakakka....

17) yg tunjuk piss tu berasal dr johor...namanya faiz mastam...org pggl dia apai....tapi kadang2 saya terpanggil tapai...haha...apai ni dia punya awek org negeri dia juga...dan sama kos juga..hehe...c\kisah cinta diorang ni mmg pemez kat kuis....sebab bila saya lepak ngn kwn2 kos lain..mesti diorang tanya apai n bahriyah..semoga ke jinjang pelamin!!!

18) ha..yg mcm kartun tu namanya salehuddin...org kampung teman ni kome oi....org perak..hehe..die ni mmg pandai bahasa arab..kalo nak terjemah arab ke melayu mesti dak2 cari dia..tapi saya tak..sebab saya terus cari kat google translte..alamak kantoi!!!hahaha..din ni ok jer orgnya...gaya2 mcm ala superjo..hahhaa

19) belakang din yg pegang kipas ..pakai spek tu..org kedah!!!akmal ..tapi kat fb ni dia letak jin noty..ha..mmg sesuai la tu..haha..dia ni kalo mengejek org mmg handal..sebab dia ejek depan2..tak ker??si akmal ni juga pandai meniru gaya k.kinah...isk..ntah cmana dia blh pandai buat..kantoi ari tu kami ternampak...aik..ada hati ker cik akmal???haha...

‎20) ha..yg itu..yg minta suruh kenalkan budak laki polak..nama nya nuzul hakimi...dah tua dah umurnya...blh kawen dah pon...tapi tak tau la calonnya sapa...saya harap calonnya adalah...trrriittt..hahaha...kimi ni dah mcm ayah kami dlm kelas...tapi kadang2 mcm budak kecik...kelakau benor dia ni...kalo kami ngejek2 dia..mula la dia malu2 unta...kami mmg suke sakat kimi ni..sebab dia cool jer...ahakz...

21) ha..yg gaya2 nak terbang ke langit tu nama dia dawam...dia ni satu sekolah ngan saya dulu masa f1...yg kelakarnya ada ker diorang ejek saya ngan dia...isk..tak baek..mana tahu satu hari nanti dia ensem mcm mawi.ker...haha.....dawam ni kalo kami sakat dia..peh..ayat dia membalas mmg power!!kalo tak pcya tanya k.sal..sebab k.sal slalu kena..hahaha

‎22) ouch...yg terakhir tu...yg gaya sopan santun tu...namanya farohim..gaya akmal ngan farohim lebih kurang je kan???apakah itu???hehe..farohim ni pemez jugak..sebab kwn2 sy dr kos lain..slalu sebut nama farohim....aik...bnyk skandal kah farohim ni???farohim ni.nampak jer lembut..tapi dalam hati ada api owww...whateverpon,dia tetap baik...ehem3. sekian.







P/s : Yang rajin perkenalkan sorang-sorang sahabat kami ini adalah Atikah syafinaz. copy from my fb. ;)

Comments

  1. SALAM..o yeke ank sedaranya ketua polis la ni..o tu gmbar atuk tu gmbar ustz yg hassan yg ngaja ngaji tu la ye..hehe

    ReplyDelete
  2. wslm kak zila..erm...hehe...
    ye kak...tu atok asan yang ajo ngaji...;)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum, fuh sampai 22 org nailah ingat ciri2 dorg erk?. mest rapat sgt nie, Alhamdulillah, moga ukhwah terus terjalin(^_^)

    ReplyDelete
  4. wslm..
    x la...tu smue sahabat saya yang rajin syarahkan ciri2 dorg...bkn sy... ;)

    mudahan2...ukhuwah kekal atas dasar iman.. insyaAllah...;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dengan Siapa Saya Wajib Berhijab Dan Bersalam?

Pentingnya FOLIC ACID Sebelum Dan Semasa Hamil

Tidur Sunnah Rasulullah