8/10/09

:: Mencari Sebutir Mutiara "Hidayah" ::

Sukar untuk mengenggam segulung ijazah.. tapi pernahkah berfikir sukarnya untuk menggenggam sebutir mutiara.. yang tiada kelihatan oleh mata kasar tetapi amat berharga.. andai dirimu sudah meraih mutiara hidayah genggamlah ia seerat mungkin bimbanglah akan kehilangannya kerna mungkin satu hari kita diuji oleh pencipta kita di saat kita baru meraih segulung hidayah di saat itulah ujian datang untuk menguji keteguhan jiwamu dan andai disaat itu engkau longlai cubalah bangkit, bangkit dan mohonlah bantuan pemilik "mutiara" agar mutiara pinjamannya masih lagi bisa kau genggam kerna apa kau perlukan mutiara itu? kerna itulah mutiara yang mbuatkan jiwamu hidup dalam redha Rabbul I'zzati tanpa mutiara pinjaman darinya kita mungkin akan tersasar dari landasan Illahi hargailah sebuah pinjaman, jagalah ia seperti mana enkau menyayangi sesuatu yang engkau sayang dan kau takut akan kehilangannya ..

~LINTASAN HIDAYAH~


Jika ada lintasan untuk berubah dari JIWA YANG LALAI kepada JIWA YANG MENCINTAI ALLAH, maka bersegeralah untuk melakukannya kerana itu adalah lintasan yang benar dari Allah. Lintasan berupa hidayah tidak akan datang selalu. Biasanya ia disertai keyakinan yang teguh, mungkin Allah akan menarik balik. Taufiq Allah bukan milik semua orang, BUKAN MILIK ORANG YANG TIDAK BERSUNGGUH2.

"mendapat hidayah memang sukar hanya yang terpilih sahaja dan ingatlah sahabat menjaga hidayah lebih sukar dari itu"

wallahu'alam.


3 comment:

Nur Azila Yahaya said...

betul, kadang2 stgh org dah sedar..y dia dah banyak silap..
tapi tak cuba mencari..
hidayah Allah tak dtg dengan percuma,ia perlu di cari

Na'ilah said...

ye...hidayah perlu dicari...

kalau nak tggu hidayah je smpi tp kte x cari...alamatnye sampi ke tua la xcari kalau hidayah x dtg...sama2 lah kita muhasabah.. =)

~::sya_mujahidah::~ said...

sokong 100%

Post a Comment