7/8/09

:: Program Silaturrahim ::

Assalamualaikum.
Setelah sekian menyepi, muncul semula. Al maklumlah, sibuk sgt2 dengan esemen dan program.=)
Kali ni, saya nak share pengalaman buat program kat tadika. First time buat kat tadika yang orangnya kecik-kecik la, hehe. biasenya buat kat perkampungan orang asli. =p

Program ni kami buat biasa-biasa sja. Bawah subjek kami "Manahij Ad dakwah", pensyarah kami tak lain dan tak bukan ustaz Ahmad Fauzi yang kami sayangi. Program kami santai je, kalau program dengan budak-budak ape lagi kalau bukan buat sukaneka, lagi satu yang paling penting kami ingin menyelusuri hati-hati orang-orang kecik tu.hehe.

cara kami nak menyesuaikan diri dengan budak-budak agak mudah la, sebab pun mereka ni peramah sgt. Pandai, bijak , cerdik. So senanglah kami nak ajar mereka tentang ilmu agama.
Kami agak kagumla, kecik-kecik dah pandai baca doa dengan faham makna sekali. Kami yang besar panjang ni belum tentulah kan..(tp skang reti dah) hehe. Program kami kejap je, insyaAllah pengisiannya lagi penting. Kami banyak ajar mereka praktikal, bagi motivasi. Bagi motivasi pun kena nada atonansi yg sesuai la.heee. Ni kalau nak cite mmg panjag lebar.. Show pict je la ye...=)

Cumilnya adek2

(^_^)

Amboi adek..solat tak khusyuk tu..tgk2 akk.hee.

imam si kecil yang bakal kita nantikan.


Moga kita para muslimin dan muslimat dapat mendidik ade-adek kita untuk kenal Allah. Kerana dari situ lah pengetahuan tentang Islam mereka akan meluas.insyaALLAH. Moga kita sentiasa mendapat keredhaan Allah. =)

2 comment:

shaniza said...

salam..
ya memang cumilnya adek2 tapi kakak2 tu lagi comel kan (^-^)

Na'ilah said...

hehe..ade2 je nti nie.. biase2 aje... =)

Post a Comment